Monthly Archives:: March 2013

Examination 5

Posted by & filed under Uncategorized.

Mitt eget lärande i denna kurs har varit varierat, jag har reflekterat mer över hur jag lär mig under denna kurs än vad jag har gjort förut och då kommit fram till en hel del saker som kan vara bra att veta med sitt eget lärande. Det underlättar också när man ska tänka på hur [...]

Examination 4

Posted by & filed under Uncategorized.

Youtube   Youtube ur ett pedagogiskt perspektiv Youtube är ett typiskt exempel på ett sociokulturellt lärosystem, då man delar med sig utav av information. “Inom det sociokulturella perspektivet menar man att det är i interaktionen med andra som kunskapen blir meningsfull, och man menar att vi tar mening i interaktionen med andra människor” (Norström, Livia, [...]

Modul 7

Posted by & filed under Uncategorized.

Ett rizhomsamhälle kan vara väldigt lärorikt på sitt sätt då man sprider kunskapen mycket mer, det blir bredare, men frågan är om det kanske inte går lika djupt om man bara skulle breda ut kunskapen, att man inte riktigt har tiden att fördjupa sig i något då man är i fokus på att alla ska [...]

Modul 6

Posted by & filed under Uncategorized.

Att läsa långa och komplicerade eller tunga texter är inte något man ger sig in på dagligen och när man väl gör det är det lätt hänt att man helst bara skummar igenom det för att få det överstökat. Jag är i alla fall sådan att jag har lättare att i så fall se på [...]

Modul 5

Posted by & filed under Uncategorized.

I företag så ser man det tydliga trädet, den vertikala maktstrukturen där det sitter en chef på toppen och chefer under den chefen och så fortsätter det så till botten det vi diskuterade workshopen med åse var om det kanske var bättre att ha en horisontel struktur istället. Jag tycker det är en god tanke [...]

Modul 4

Posted by & filed under Uncategorized.

Att använda datorer under lektioner kan vara bra då många i dagens samhälle sitter ofta vid datorn och skriver där med blir snabbare på det så att man kan få ner mer text om man har en dator framför sig och skriver ner det läraren säger. Datorn kan också vara ett hinder då det är [...]